
Mając na uwadze troskę o jakość kształcenia i potrzebę jej monitorowania oraz mając na względzie Rekomendacje Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie kształcenia prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość badania realizowane przez Biuro Doskonalenia Kompetencji w roku akademickim 2019/2020 będą poszerzone o zagadnienia związane z wdrożeniem i realizacją zajęć w trybie zdalnym.
Ewaluacja zdalnego nauczania 2019/2020
Raport frekwencji Badania Nauczycieli Akademickich i Barometru Satysfakcji Studenckiej (moduł zdalnego nauczania): link
Raport z przeprowadzonego badania: link
Raport podsumowujący OZD 2015/2016 - 2019/2020: link
Kompleksowa analiza procesu zdalnego kształcenia na uczelni obejmować będzie wyniki następujących badań:
Badanie Nauczycieli Akademickich:
- Badanie skierowane do wszystkich nauczycieli akademickich i doktorantów.
- Zaproszenie do badania zostało przesłane na adres mailowy.
- Cel: uzyskanie informacji bezpośrednio od prowadzących zajęcia na temat wykorzystania i przebiegu zdalnego nauczania z perspektywy nauczycieli akademickich, ze szczególnym uwzględnieniem zapotrzebowania na działania doskonalące umiejętności wykorzystywane podczas zdalnego nauczania oraz planów wykorzystania metod zdalnego nauczania w przyszłości.
- Termin realizacji: 01.06-15.06
Szczegóły: link
Barometr Satysfakcji Studenckiej
- Uwzględnienie dodatkowego modułu pytań dotyczących zdalnego nauczania.
- Badanie skierowane do wszystkich studentów i doktorantów. Zaproszenie do badania zostało przesłane na adres mailowy.
- Cel: uzyskanie opinii studentów na temat realizacji procesu zdalnego nauczania na poziomie jednostek, w tym organizacji wdrożenia i wsparcia.
- Termin realizacji: 01.06-15.06 - przedłużone do 30.09.2020
Szczegóły: link
Ocena Zajęć Dydaktycznych
- Uwzględnienie dodatkowych pytań w Ocenie Zajęć Dydaktycznych dotyczących realizacji zajęć w trybie zdalnym.
- Badanie skierowane dla każdego studenta i doktoranta (poza WFz), odnoszące się do każdego osobokursu (tj. nauczyciela akademickiego w kontekście wszystkich prowadzonych zajęć), realizowane na platformie USOSweb.
- Wyniki oceny tej części ankiety nie będą uwzględnione w ocenie okresowej pracownika.
- Cel: informacja zwrotna dla nauczycieli akademickich, monitoring jakości kształcenia w trybie zdalnym
- Termin: 30.05-30.09
Szczegóły: link
Materiały graficzne do pobrania: link
Dodatkowe dane i analizy:
- Raport z realizacji zajęć zdalnych na podstawie ankiet przeprowadzonych przez Samorząd Studentów UJ wśród studentów - link (dostęp po zalogowaniu)